Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: 2023

Feliç Any Nou !

Imatge
Aquest Cap d'Any, celebrem la vida i brindem pel futur.  Que el 2024 ens sorprengui amb bons moments per compartir  amb salut, joia, pau, amor i felicitat! ANY NOU Ni l’astròleg no sap, dia primer, u rigorós que un poc de vida ens dalla, quines estrenes ens daràs potser: angoixa, amor, traspàs o revifalla. Natura és erta, sense afany ni esquer, i l’aire és buit i la gelada calla. Un salut regalima en el cloquer; mor, a prop de l’encet, l’escorrialla.  ¿Qui sap el que vindrà i el que em deserta? Nou any és nou engany; en vida incerta, jo sóc una ombra que s’esmuny de frau.  Oh Veritat, tu sola coronada ben al dellà dels tombs de l’estelada! Sigues-me llei i certitud i pau. Josep Carner (1884-1970)

Bon Nadal !

Alguna cosa lleu i poderosa que qualsevol paraula fa subtil com si fos dita amb una veu molt íntima. Això sol ser Nadal, i la tendresa que s'instal.la, tal volta agosarada, al lloc mateix on, dia rera dia, hi creixen el neguit o bé l'enveja. No dura tanmateix la meravella i el vent d'any nou s'endú de cop els somnis i malfereix quasi tots els propòsits. I jo em pregunto: ¿podem dir-nos bons si ho som només a toc de calendari? M.Martí i Pol

Sol i boira...

Imatge
Aquest matí, a Roses, he pogut veure la sortida de sol malgrat la boira enganxada a l'horitzó.  De fet, la boira ha ajudat a fer que l'espectacle fos encara més bonic.  Santa Margarida (Roses). 24-12-2023.  BON NADAL a tothom!

Solstici d'hivern

A la matinada d'avui, cap a dos quarts de cinc, hem entrat a l'hivern astronòmic. És el Solstici d'hivern, amb la nit més llarga de l'any. L'hivern ha començat amb una bonica albada, cel rosat i uns núvols que el vent s'emportarà ràpidament. Ara, al migdia fa un dia primaveral... veurem quines sorpreses ens portarà aquest hivern. Així doncs, bon hivern a tothom!

Un capvespre de tardor...

Imatge
Els dies són curts i les nits llargues, i també comença a fer fred. Tot i això, m'agrada caminar vora al mar quan es pon el sol... Capvespre d'avui, caminant a la platja de Santa Margarida, Roses (Alt Empordà).

Llum i colors de tardor...

Tot caminant entre camps de vinyes de l'Alt Empordà...  Nota de tardor "Per la vinya vermada i solitària      passava aquest matí: recargolant-se els pàmpols d'or i grana      deien quelcom de trist. Dels serments arrugats, caiguts en terra,      ne penjava un gotim; de cap a cap de vinya, ni una abella,      ni una cançó d'estiu! De sobte una oreneta endarrerida,      desterrada del niu, ha passat a frec d'ala per la vinya,      ha xisclat... i ha fugit." APEL·LES MESTRES (Cançons, 1903)

Un dia assolellat a Honfleur

Imatge
Dissabte 30-09-2023, un dia assolellat, cel blau, temperatura molt agradable, un bon dia per visitar Honfleur, que ens ofereix també una magnífica panoràmica sobre l'estuari del Sena, malgrat que és cap de setmana i que hi ha molts turistes. En primer lloc, fem una passejada en el Sena per veure des del riu el Pont de Normandia; després anem cap al "Vieux Bassin", molt conegut per haver estat representat moltes vegades per pintors i artistes, caracteritzat per les seves estretes cases amb façanes cobertes de pissarra que es reflecteixen a l'aigua.  Finalment no hi podia faltar la visita al poble pels seus típics carrerons plens d'història. Bons moments fotogràfics, però moltíssima gent... A més de les fotografies, per una mica d'història us deixo aquests enllaços:   Honfleur   https://www.ville-honfleur.com/decouvrir-honfleur/honfleur-et-son-patrimoine/un-patrimoine-historique/

Les Falaises d'Étretat

Avui tornem a Étretat, per fer una mica de senderisme, és a dir, a caminar matí i tarda pels penya-segats. Al matí hem pujat el camí que va vorejant el camp de golf fins que s'arriba al penya-segat "la falaise d'aval". Allà és on es troben les dues arcades i una illeta amb forma de punxó. El camí segueix encara una estona i hi ha diversos miradors, actualment amb protecció.  A la tarda hem travessat tota la platja i al final hem pujat més de 250 escalons que et porten a dalt del penya-segat, en aquest cas" la falaise d'amont", on hi ha la capella Notre-Dame-de-la-Garde que estava en obres. Una estona de contemplació del paisatge, amb núvols i un vent força fresquet... Avui els núvols no ens han deixat veure la posta de sol... anem a sopar i ens acomiadem d'Étretat (29/09/2023). https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89tretat

Un dia per descobrir...

Imatge
Miro per la finestra i aquest matí és força núvol, però ja se sap que a Normandia el temps canvia ràpidament i gairebé segur que serà un bon dia per descobrir els paisatges normands.  Després d'un estiu de sequera a l'Empordà fa molt goig veure els tons verds d'aquest paisatge.  Anem cap a Dieppe, passant per Veules-les-Roses, un poblet petit i molt bonic i acabem el dia a Fécamp. Penjo algunes fotos d'aquest dia (28-09-2023). Les Loges - Comença el dia força núvol Dieppe Dieppe Fécamp El sol es pon a Fécamp i demà serà un altre dia...

Posta de sol a Étretat

Després d'un viatge força llarg, per fi hem arribat a Étretat (Normandia) just abans de la posta de sol. Una posta de sol, per mi molt especial i molt esperada, i un capvespre màgic! El mar estava molt calmat aquesta hora, marea baixa. A la platja a tocar l'aigua hi havia un o dos pescadors de canya i també gent asseguda contemplant en silenci la llum del capvespre; allà ens vam quedar fins que el sol va desaparèixer darrere l'horitzó i l'últim raig de llum es va amagar a l'aigua.  27-09-2023 - Moments per recordar!

Una libèl·lula al jardí...

Imatge
Aquest estiu ha sigut sec i molt calorós a l'Alt Empordà, amb molt poca vegetació a causa d'aquesta sequera persistent. Així, sense aigua als recs i a les basses, els ocells i els insectes ho han tingut molt difícil per sobreviure. Tot i això,  avui al jardí  he vist volar dues libèl·lules, una s'ha parat un moment sobre una fulla seca.  He anat a buscar la càmera i s'ha deixat fotografiar.  Ha sigut com un regal de la natura. Veurem si aquest mes de setembre encara les tornaré a veure... De la poca vegetació que queda al jardí encara ha florit una planta suculenta l'Echeveria Mix.

Castell de focs...

Moments màgics en aquesta xafogosa nit d'agost...  Pugen les palmeres i el cel s'omple de llum i color.  Grans i petits mirant aquest bonic ball de colors, sona  la traca i tot són espetecs, llum i emoció.  S'acaba la Festa Major de Roses i, per molta gent, aviat també les vacances d'estiu. Roses 15 d'agost de 2023

Diu la papallona...

Imatge
Diu la papallona Papallona encisadora, jo, lleugera i voladora, tendrament, en dia bo, vaig de l'una a l'altra flor. Com a il.lusió tan bella, cal no haver-me; fóra un crim. Per als ulls só meravella i, dins una mà, polsim. JOSEP CARNER Bestiari, 1964   Papallona: Nimfa Mediterrània.  Fotografiada aquest matí al jardí de casa, la primera visita d'aquesta primavera.

Coquelicots épanouis...

Roselles florides, vora els camins de l'Empordà... Au village, les coquelicots sont complètement épanouis, offrant leurs pétales d’un rouge éclatant au soleil. "No floriu totes alhora, roselles del camp de blat! Sou tan i tan lluminoses que em deixeu enlluernat. Jo vull veure si a la cresta d’aquell mar esvalotat, entre el verd de les onades les espigues han granat." Joana Raspall