"M'agraden molt les postes de sol"...

Fotografies de la posta de sol i capvespre d'avui 4 de desembre.




Recordant "Le Petit Prince" d'Antoine de Saint-Exupéry (Capítol VI)
(...)
"Ah! Petit príncep, així, de mica en mica, he entès la teva melancolia. Durant molt de temps la teva única distracció fou la dolcesa de les postes de sol. Vaig conèixer aquest nou detall el quart dia, al matí, quan em digueres:

– M’agraden molt les postes de sol. Anem a veure’n una…

– Hem d’esperar…

– Esperar què?

– Que el sol es pongui.

De primer et vas quedar sorprès, després et burlares de tu mateix. I em vas dir:

– Sempre em sembla que encara sóc al meu país!

És clar! Quan als Estats Units és migdia, tothom sap que el sol es pon a França. Si poguéssim anar a França en un minut, podríem veure la posta de sol. Malauradament, França és molt lluny, molt lluny. En canvi, en el teu petit planeta en tenies prou de moure la cadira. I miraves el capvespre cada cop que volies…

– Un dia vaig veure pondre’s el sol quaranta-tres vegades!

I al cap d’una estona afegies:

– Saps... quan s’està molt trist, ens agraden les postes de sol…

– Així doncs, ¿el dia de les quaranta-tres vegades, n’estaves molt, de trist?

Però el petit príncep no va respondre."

--------------------------------------------------------


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Rovaniemi i un esquirol observador...

Reine (Lofoten)

El Sol de mitjanit a Nordkapp

Escapades de Tardor...