Papallona colibrí o Bufaforats

 


Fa uns quants dies, al jardí de casa, vaig tenir la sensació de veure un colibrí, ràpidament em vaig adonar que no era un ocell, que era un insecte, potser una papallona nocturna, tot i que era una tarda assolellada.

Vaig buscar en algunes guies d'insectes que tinc a casa i després també per Internet i sembla que es tractava d'una Macroglossum stellatarum, coneguda també com a Bufaforats i com a Papallona colibrí, entre altres.
M'agrada el nom de Papallona colibrí, trobo que li escau molt bé.

No parava de volar, d'una flor a l'altra, un vol precís, que li permetia anar endavant i endarrere, fins i tot quedar immòbil a l'aire; i amb quina punteria desplegava la seva espiritrompa i encertava posar-la al centre d'aquelles flors tan petites, de les quals n'obtenia l'aliment i en transportava el pol·len d'una flor a l'altra.

Una vegada més, vaig anar a buscar la càmera, haig de dir que vaig tenir molta dificultat per poder-la enfocar, més o menys bé, és que no parava...

Em vaig quedar força estona contemplant-la, però només vaig aconseguir aquestes 2 fotos, més o menys correctes.

Que bonica és la natura... Cuidem-la!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Rovaniemi i un esquirol observador...

Reine (Lofoten)

El Sol de mitjanit a Nordkapp

Escapades de Tardor...